LOGOPÈDIA

PROVA FONÈTICA

Per avaluar la fonètica i en general tot tipus de dislàlies, he trobat aquesta prova que us pot servir. Veureu que clicant l'enllaç trobareu la prova pel mestre i també per passar a l'alumna.






L'ÚS DEL LLENGUATGE A L'ESCOLA


En el link que trobareu a continuació, hi descarregareu un dossier sobre L'ÚS DEL LLENGUATGE A L'ESCOLA: Propostes d'intervenció amb alumnat de dificultats de llenguatge i de comunicació.
Espero que us sigui de gran ajuda. Val la pena tenir-lo per avaluar i actuar amb aquest tipus d'alumnat.




http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Home/Departament/Publicacions/Monografies/Us_llenguat_escola/Us_llenguat_escola.pdf

Què són les pràxies?

En un post anterior explicavem què són les pràxies, i perquè serveixen, però hem rebut algun mail que necessitaveu saber perquè serveixen, doncs aquí us ho expliquem, espero que us serveixi.
L’objectiu bàsic és treballar la funcionalitat i mobilitat dels òrgans orofacials com a eina de prevenció de dislàlies. Alhora, les diferents experiències serveixen per detectar els nens/es amb dificultats de parla
La proposta de treballar les pràxies a Educació Infantil sorgeix davant les dificultats de parla i llenguatge presents en molts nens i nenes de cicle inicial. Per tant, les pràxies intenten ser un treball de prevenció en l'àmbit del llenguatge oral.

Alguns dels objectius serien:
- Desenvolupar la motricitat fina que afecta als òrgans articulatoris
- Potenciar l’agilitat, mobilitat, pressió i tancament labial
- Adquirir control, tonicitat i força lingual, labial, bucal i de respiració.
- Vivenciar les possibilitats d’obertura, moviment i pressió de les mandíbules.
- Aconseguir una correcta deglució
- Ajustar fonèticament els sons significatius de la llengua d’aprenentatge.


NO FEU PRÀXIES SENSE LA SUPERVISIÓ I RECOMENACIÓ PRÈVIA D'UN LOGOPEDA.

entatge


PRÀXIES DIVERTIDES


De ben segur que hem escoltat algun infant que hi ha paraules que no les pronuncia bé, o algun so, o algun fonema o varis a la vegada... Alguns sons es poden corregir o modifar a mesura que es fan gran i la seva morfologia va canviant i madurant però sovint, cal anar al logopeda perquè ho corregeixi o doni uns quants exercicis per poder pronunciar bé totes les lletres de l'abecedari. Aquests exercicis en diem pràxies.



Les pràxies buco-facials són els moviments que ajuden a exercitar i treballar tots els òrgans que intervenen en l'articulació dels fonemes: la boca, la llengua, els llavis, la mandíbula...

Cada nen i cada nena és diferent, però aquests exercicis els podeu anar fent davant del mirall amb nens i nenes de P-3 i amb repeticions de 8-10 vegades cada moviment, durant un parell de mesos, sempre prèvia consulta o amb seguiment d'algun professional.

Podeu clicar l'enllaç, ja veureu que en Doraemon ens ensenyarà moltes coses!!!!!!!!!!!