TRASTORNS APRENENTATGE

Trastorn d'aprenentatge NO-VERBAL

Els trastorns d'aprenentatge suposen un alt percentatge de fracàs escolar al 
global de totes les escoles de Catalunya. Són dificultats per adquirir els mateixos
 coneixements que la resta del grup-classe i també dificultat per generalitzar
 continguts per la seva edat. Abarquen en general les àrees de matemàtiques i
llenguatge oral i escrit.
Però no tots els alumnes que es detecten amb dificultats d'aprenentatge  
presenten algun problema amb el llenguatge verbal, i tanmateix són més complicats
 de detectar pels mestres i també per la família.
Els alumnes amb trastorn d'aprenentatge NO- VERBAL (TANV) presenten les
 següents dificultats:

  • Mala coordinació motriu
  • Dificultats en la motricitat fina.
  • Manca d'orientació i percepció espaial
  • Afectació a la grafomotricita i en l'estructura espaial en el paper.
  • Dificultats en la realització de trencaclosques.
  • Baixa autonomia.
  • Poca conversació de la vida quotidiana o comentaris inadequats.
Però tenen habilitats en:
  • Excel.lent memòria verbal
  • Bon nivell de llenguatge