diumenge, 24 de novembre del 2013

Trastorn d'aprenentatge NO-VERBAL

Els trastorns d'aprenentatge suposen un alt percentatge de fracàs escolar al global de totes les escoles de Catalunya. Són dificultats per adquirir els mateixos coneixements que la resta del grup-classe i també dificultat per generalitzar continguts per la seva edat. Abarquen en general les àrees de matemàtiques i llenguatge oral i escrit.
Però no tots els alumnes que es detecten amb dificultats d'aprenentatge  presenten algun problema amb el llenguatge verbal, i tanmateix són més complicats de detectar pels mestres i també per la família.
Els alumnes amb trastorn d'aprenentatge NO- VERBAL (TANV) presenten les següents dificultats:
  • Mala coordinació motriu
  • Dificultats en la motricitat fina.
  • Manca d'orientació i percepció espaial
  • Afectació a la grafomotricita i en l'estructura espaial en el paper.
  • Dificultats en la realització de trencaclosques.
  • Baixa autonomia.
  • Poca conversació de la vida quotidiana o comentaris inadequats.
Però tenen habilitats en:
  • Excel.lent memòria verbal
  • Bon nivell de llenguatge