En aquest enllaç trobareu molts recursos per treballar les matemàtiques tant a cicle mitja com a cicle superior.
Heu de descarregar la pàgina a l'escritori del vostre ordinador i se us descarregaran tots en un plis plas.
Que us sigui util!!
https://sites.google.com/a/xtec.cat/rdzereral/cm-i-cs-matematiques
Recull de materials i recursos de logopèdia, psicologia, trastorns d'aprenentatge, altes capacitats, materials per matèries curriculars.. tant per docents com per les famílies.
dimecres, 4 de desembre del 2013
dilluns, 2 de desembre del 2013
L'ÚS DEL LLENGUATGE A L'ESCOLA
En el link que trobareu a continuació, hi descarregareu un dossier sobre L'ÚS DEL LLENGUATGE A L'ESCOLA: Propostes d'intervenció amb alumnat de dificultats de llenguatge i de comunicació.
Espero que us sigui de gran ajuda. Val la pena tenir-lo per avaluar i actuar amb aquest tipus d'alumnat.
http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Home/Departament/Publicacions/Monografies/Us_llenguat_escola/Us_llenguat_escola.pdf
Espero que us sigui de gran ajuda. Val la pena tenir-lo per avaluar i actuar amb aquest tipus d'alumnat.
http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Home/Departament/Publicacions/Monografies/Us_llenguat_escola/Us_llenguat_escola.pdf
TRASTORNS DE CONDUCTA A L'ESCOLA
Molts dels trastorns d'aprenentatge que ens trobem a l'escola provenen entre d'altres factors a la conducta.
Per entendre i intervenir millor amb alumnes amb conductes corrusives, cliqueu l'enllaç següent.
ACTIVITATS, JOCS I ESTRATÈGIES PER FOMENTAR LA LECTURA
El procés d'aprenentatge de la lecto-escriptura és un llarg camí que comença de ben petits i s'allarga tota la vida.
La lectura és la base dels aprenentatges, de la comprensió, i fins hi tot de l'expressió oral i escrita.
S'ha de fomentar una lectura diària i adequada amb textos i imatges per a cada edat.
En l'article que trobareu a l'enllaç, es manifesten diversos jocs, activitats i estratègies per fomentar la lectura a l'aula.
http://www.fundaciobromera.org/downloads/altres-recursos/articles/2.JOCS%20I%20ESTRATEGIES.pdf
La lectura és la base dels aprenentatges, de la comprensió, i fins hi tot de l'expressió oral i escrita.
S'ha de fomentar una lectura diària i adequada amb textos i imatges per a cada edat.
En l'article que trobareu a l'enllaç, es manifesten diversos jocs, activitats i estratègies per fomentar la lectura a l'aula.
http://www.fundaciobromera.org/downloads/altres-recursos/articles/2.JOCS%20I%20ESTRATEGIES.pdf
diumenge, 1 de desembre del 2013
15 recursos per comprendre les matemàtiques
Una de les matèries més importants de l'aprenentatge escolar són les MATEMÀTIQUES.
És també una matèria que s'aprèn mitjançant la comprenció i també la pràctica d'exercicis.
Una web molt dinàmica per aprendre matemàtiques és la que us trobareu clicant el següent enllaç.
http://www.educacioilestic.cat/2013/11/15-idees-per-comprendre-les-matematiques.html
És també una matèria que s'aprèn mitjançant la comprenció i també la pràctica d'exercicis.
Una web molt dinàmica per aprendre matemàtiques és la que us trobareu clicant el següent enllaç.
http://www.educacioilestic.cat/2013/11/15-idees-per-comprendre-les-matematiques.html
divendres, 29 de novembre del 2013
Més tècniques d'estudi

A veure quines d'aquestes funciona millor per treballar a l'aula i també a casa.
http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2006/aprender_estudiar/index2.html
dijous, 28 de novembre del 2013
Manual de TDHA
Recentment s'ha publicat en manual de detecció i intervenció destinats a mestres i familiars dels alumnes que diagnosticats amb TDHA.
Adjuntem l'enllaç per si hi voleu fer un cop d'ull.
http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Home/Departament/Publicacions/Col_leccions/Materials_atencio_diversitat/TDAH/TDAH.pdf

http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Home/Departament/Publicacions/Col_leccions/Materials_atencio_diversitat/TDAH/TDAH.pdf
Etiquetes de comentaris:
TDA.H
dimarts, 26 de novembre del 2013
Perquè és important fer pràxies?
Què són les pràxies?
En un post anterior explicavem què són les pràxies, i perquè serveixen, però hem rebut algun mail que necessitaveu saber perquè serveixen, doncs aquí us ho expliquem, espero que us serveixi.
L’objectiu bàsic és treballar la funcionalitat i mobilitat dels òrgans orofacials com a eina de prevenció de dislàlies. Alhora, les diferents experiències serveixen per detectar els nens/es amb dificultats de parla
La proposta de treballar les pràxies a Educació Infantil sorgeix davant les dificultats de parla i llenguatge presents en molts nens i nenes de cicle inicial. Per tant, les pràxies intenten ser un treball de prevenció en l'àmbit del llenguatge oral.
Alguns dels objectius serien:
- Desenvolupar la motricitat fina que afecta als òrgans articulatoris
- Potenciar l’agilitat, mobilitat, pressió i tancament labial
- Adquirir control, tonicitat i força lingual, labial, bucal i de respiració.
- Vivenciar les possibilitats d’obertura, moviment i pressió de les mandíbules.
- Aconseguir una correcta deglució
- Ajustar fonèticament els sons significatius de la llengua d’aprenentatge.
NO FEU PRÀXIES SENSE LA SUPERVISIÓ I RECOMENACIÓ PRÈVIA D'UN LOGOPEDA.
entatge
En un post anterior explicavem què són les pràxies, i perquè serveixen, però hem rebut algun mail que necessitaveu saber perquè serveixen, doncs aquí us ho expliquem, espero que us serveixi.
L’objectiu bàsic és treballar la funcionalitat i mobilitat dels òrgans orofacials com a eina de prevenció de dislàlies. Alhora, les diferents experiències serveixen per detectar els nens/es amb dificultats de parla
La proposta de treballar les pràxies a Educació Infantil sorgeix davant les dificultats de parla i llenguatge presents en molts nens i nenes de cicle inicial. Per tant, les pràxies intenten ser un treball de prevenció en l'àmbit del llenguatge oral.
Alguns dels objectius serien:
- Desenvolupar la motricitat fina que afecta als òrgans articulatoris
- Potenciar l’agilitat, mobilitat, pressió i tancament labial
- Adquirir control, tonicitat i força lingual, labial, bucal i de respiració.
- Vivenciar les possibilitats d’obertura, moviment i pressió de les mandíbules.
- Aconseguir una correcta deglució
- Ajustar fonèticament els sons significatius de la llengua d’aprenentatge.
NO FEU PRÀXIES SENSE LA SUPERVISIÓ I RECOMENACIÓ PRÈVIA D'UN LOGOPEDA.
entatge
Etiquetes de comentaris:
Logopèdia
dilluns, 25 de novembre del 2013
TERÀPIES CONDUCTUALS

Aquí teniu algunes pautes i instruccions per tal de poder tenir una millor convivencia.
http://www.conductitlan.net/terapias_conductuales.HTML
Jocs per nens autistes
M'ha arribat a les mans aquest llibre.
És un manual de jocs i exercicis per treballar a l'aula o a casa amb nens i nenes que tenen autisme.
Un bon recurs per jugar amb ells tant en joc individual com en grup reduit.
Us adjunto l'enllaç per obtenir més información del llibre.
Espero que ús sigui útil.
http://www.psyli.com/coleccion-materiales-para-tea/1661-manual-del-juego-en-ninos-con-autismo.html
És un manual de jocs i exercicis per treballar a l'aula o a casa amb nens i nenes que tenen autisme.
Un bon recurs per jugar amb ells tant en joc individual com en grup reduit.
Us adjunto l'enllaç per obtenir més información del llibre.
Espero que ús sigui útil.
http://www.psyli.com/coleccion-materiales-para-tea/1661-manual-del-juego-en-ninos-con-autismo.html
Etiquetes de comentaris:
TEA
diumenge, 24 de novembre del 2013
Una definició ben especial!!!
MOLTES DE LES CONDUCTES QUE EN DIEU ALTERADES SÓN MANERES DE FER FRONT AL MÓN DES DE LA MEVA MANERA ESPECIAL DE SER I PERCEBRE. FES UN ESFORÇ PER COMPRENDRE'M.
Etiquetes de comentaris:
TEA
Trastorn d'aprenentatge NO-VERBAL
Els trastorns d'aprenentatge suposen un alt percentatge de fracàs escolar al global de totes les escoles de Catalunya. Són dificultats per adquirir els mateixos coneixements que la resta del grup-classe i també dificultat per generalitzar continguts per la seva edat. Abarquen en general les àrees de matemàtiques i llenguatge oral i escrit.
Però no tots els alumnes que es detecten amb dificultats d'aprenentatge presenten algun problema amb el llenguatge verbal, i tanmateix són més complicats de detectar pels mestres i també per la família.
Els alumnes amb trastorn d'aprenentatge NO- VERBAL (TANV) presenten les següents dificultats:
- Mala coordinació motriu
- Dificultats en la motricitat fina.
- Manca d'orientació i percepció espaial
- Afectació a la grafomotricita i en l'estructura espaial en el paper.
- Dificultats en la realització de trencaclosques.
- Baixa autonomia.
- Poca conversació de la vida quotidiana o comentaris inadequats.
Però tenen habilitats en:
- Excel.lent memòria verbal
- Bon nivell de llenguatge
Tres, dos, un: CONCENTRACIÓ
Una de les fases més importants per estudiar és la concentració. Sovint els nens i nenes es posen a estudiar i es distreuen, desmotiven i es desconcentren, No és fàcil el procés de concentració, i calen molts factors per tal de poder-ho aconseguir.
S'ha d'anar treballant mica en mica, dia a dia. Una de les activitats que es sol realitzar és anar contant series numèriques, però un recurs ben fàcil i sencill seria el que teniu clicant l'enllaç.
http://www.xarxa-omnia.org/ccbc/jocs / pasosLaberint.html
S'ha d'anar treballant mica en mica, dia a dia. Una de les activitats que es sol realitzar és anar contant series numèriques, però un recurs ben fàcil i sencill seria el que teniu clicant l'enllaç.
http://www.xarxa-omnia.org/ccbc/jocs / pasosLaberint.html
dimarts, 19 de novembre del 2013
Racó de logopèdia: PRÀXIES
De ben segur que hem escoltat algun infant que hi ha paraules que no les pronuncia bé, o algun so, o algun fonema o varis a la vegada... Alguns sons es poden corregir o modifar a mesura que es fan gran i la seva morfologia va canviant i madurant però sovint, cal anar al logopeda perquè ho corregeixi o doni uns quants exercicis per poder pronunciar bé totes les lletres de l'abecedari. Aquests exercicis en diem pràxies.
Les pràxies buco-facials són els moviments que ajuden a exercitar i treballar tots els òrgans que intervenen en l'articulació dels fonemes: la boca, la llengua, els llavis, la mandíbula...
Cada nen i cada nena és diferent, però aquests exercicis els podeu anar fent davant del mirall amb nens i nenes de P-3 i amb repeticions de 8-10 vegades cada moviment, durant un parell de mesos, sempre prèvia consulta o amb seguiment d'algun professional.
Etiquetes de comentaris:
Logopèdia
dilluns, 11 de juny del 2012
Emoció: LA RÀBIA
La ràbia és una emoció, és un sentiment, que tard o d'hora ha d'exterioritzar-se.
En molts moments de la nostra vida quotidiana, haurem vist a infants que criden, ploren, llancen objectes, sense un motiu aparent, però cal tenir present, que per ells si que hi ha un motiu, i molt greu, que els impotencia i els fa sortir aquesta reacció.
Cal trobar els motius i la base d'aquesta ràbia des de ben petits i ajudar-los a exterioritzar per tal que no quedi una espina clavada dins seu.
Aquest que us presentem és un conte per treballar aquesta emoció als més petits. Us deixem un resum per si us interessa. El llibre s'anomena SÓC UN DRAC.
Un nen parla dels seus sentiments quan està enfadat . Àlbum en què tant el text com les il.lustracions evoquen la ràbia que un nen pot sentir quan està molt enfadat . El text empra paraules en lletra de pal o lligades i encara més , en negreta. Sobre les il.lustracions fons de color càlid , destaquen els personatges. Els pares són molt petits en comparació amb les figures de la cara del nen que envaeix tota la plana de color vermell , talment un foc encès que no triga a transformar-se en drac , les joguines volen per l'habitació . Quan per fi el nen esclata en plors , és un infant petitó que els pares porten a coll.
En molts moments de la nostra vida quotidiana, haurem vist a infants que criden, ploren, llancen objectes, sense un motiu aparent, però cal tenir present, que per ells si que hi ha un motiu, i molt greu, que els impotencia i els fa sortir aquesta reacció.
Cal trobar els motius i la base d'aquesta ràbia des de ben petits i ajudar-los a exterioritzar per tal que no quedi una espina clavada dins seu.
Aquest que us presentem és un conte per treballar aquesta emoció als més petits. Us deixem un resum per si us interessa. El llibre s'anomena SÓC UN DRAC.
Un nen parla dels seus sentiments quan està enfadat . Àlbum en què tant el text com les il.lustracions evoquen la ràbia que un nen pot sentir quan està molt enfadat . El text empra paraules en lletra de pal o lligades i encara més , en negreta. Sobre les il.lustracions fons de color càlid , destaquen els personatges. Els pares són molt petits en comparació amb les figures de la cara del nen que envaeix tota la plana de color vermell , talment un foc encès que no triga a transformar-se en drac , les joguines volen per l'habitació . Quan per fi el nen esclata en plors , és un infant petitó que els pares porten a coll.
dimarts, 5 de juny del 2012
Fracàs escolar
Tothom ha sentit a parlar del fracàs escolar, però gairebé ningú n'explica els motius i l'arrel d'on es detecta aquest fracàs escolar.
Com a professionals i pares, hem de ser concients que existeix la possibilitat que en algun moment de l'escolarització dels nostres nens tinguin fracàs escolar.
En aquest article que us adjunto, hi trobareu el perquè del fracàs escolar, què és exactament i algunes possibles solucions que ens poden ajudar.
Si teniu algun dubte podeu consultar al mail del bloc
http://www.slideshare.net/peremarques/noves-tcniques-per-a-redur-el-fracs-escolar
Com a professionals i pares, hem de ser concients que existeix la possibilitat que en algun moment de l'escolarització dels nostres nens tinguin fracàs escolar.
En aquest article que us adjunto, hi trobareu el perquè del fracàs escolar, què és exactament i algunes possibles solucions que ens poden ajudar.
Si teniu algun dubte podeu consultar al mail del bloc
http://www.slideshare.net/peremarques/noves-tcniques-per-a-redur-el-fracs-escolar
dimecres, 30 de maig del 2012
Tècniques d'estudi
S'acosten els exàmens de final de curs, i el més important per dur a terme uns bons resultats és aplicar diàriament les tècniques d'estudi.
Al bloc de l'AFA de la nostra escola, hi hem argumentat i explicitat algunes d'aquestes tècniques que amb la seva solvència poden ajudar a millorar l'estudi dels alumnes i les alumnes.
Aquí teniu l'enllaç i no dubteu a fer qualsevol consulta i suggeriment referent al tema i també us farem alguna recomenació.
http://afapdlc.wordpress.com/2012/05/29/eines-per-facilitar-laprenentatge-tecniques-destudi/
Al bloc de l'AFA de la nostra escola, hi hem argumentat i explicitat algunes d'aquestes tècniques que amb la seva solvència poden ajudar a millorar l'estudi dels alumnes i les alumnes.
Aquí teniu l'enllaç i no dubteu a fer qualsevol consulta i suggeriment referent al tema i també us farem alguna recomenació.
http://afapdlc.wordpress.com/2012/05/29/eines-per-facilitar-laprenentatge-tecniques-destudi/
dimarts, 8 de maig del 2012
LES EMOCIONS
Què són les emocions?
Totes
les emocions són impulsos que ens duen a actuar
L’emoció
és una reacció circumstancial i transitòria, que desapareix quan
ha fet la seva catarsi i ha complert la seva missió d’avisar sobre
quelcom que està succeint o ha succeït al nostre voltant. Té una
funció. És un missatge que ens informa d’allò que sentim en una
determinada situació, que desenvolupa l’ésser humà i que se
suscita en situacions intra i interpersonals. Ningú pot guardar les
seves emocions a un calaix quan es relaciona amb els altres o amb sí
mateix!
L’emoció
és un avís intel·ligent ja que ajuda a comprendre i avaluar
l’episodi que vivim d’una manera ràpida i efectiva. Té una
major rapidesa funcional que el processament de dades a nivell
racional. Per exemple: si toquem quelcom que està molt calent,
s’envia una senyal d’alerta des de el dit fins el nostre cervell,
actuant el sistema límbil cerebral (emocions) abans de que la
informació arribi al córtex prefrontal (raonament).
Les
emocions són relacionals,
o sigui, que per a la seva resolució òptima hem de comptar amb els
altres.
Segons
l'Anàlisi Transaccional i altes teories humanistes, existeixen
quatre emocions autèntiques: rabia, tristesa,por i alegria. A continuació s'explica per a cada emoció la situació des de la qual
es desencadena i la resposta social necessària:
- Por: sorgeix davant el perill. La reacció requerida és demanar ajuda, protecció.
- Ràbia: sorgeix davant la injustícia. La reacció requerida és posar límits, dir-ho i demanar un canvi.
- Tristesa: sorgeix davant una pèrdua, ajuda a poder elaborar-la. La reacció necessària és demanar consol.
- Alegria: desde riure, fins el plaer. Permet el manteniment de la motivació per a seguir fent quelcom. La reacció social és compartir-la.
Hi ha diferència entre el que és un sentiment
i una emoció: l'emoció
és una experiència de gran intensitat, temporal, fundamentalment
fisiològica. El sentiment és com una emoció que ha passat pel
filtre cultural i/o dels pensaments en major o menor grau. A vegades
també pot ser el resultat de mescles de les anteriors (gelos vist
com a por i tristesa, que seria por a perdre).
dijous, 12 d’abril del 2012
Psicomotricitat fina
IDEES PER ESTIMULAR LA PSICOMOTRICITAT FINA
Pels mestres la paraula motricitat fina no ens és estranya, però quan proposem als pares que ho treballin des de casa, ens diuen .. el què?. A vegades donem per sabut que la terminologia que nosaltres utilitzem és prou clara, però no. Si de veritat volem que les famílies ens ajudin i participin, els hem de facilitar unes eines o pautes.
Aquí hi trobareu una sèrie d'activitats que poden fer els nens i nenes per desenvolupar la psicomotricitat fina. Tant pot servir als mestres per fer una racó dins l'aula, com als pares per treballar-ho a casa.
En aquest enllaç les trobareu:
divendres, 9 de març del 2012
L'autoestima
COM ES FORMA L’AUTOESTIMA?
En el moment en què el nen compara la imatge que s’ha anat formant d’ell
mateix (referida a com es veu físicament, personalment i socialment) amb la
imatge ideal de la persona que voldria ser, és quan comença a formar-se la
seva autoestima. Un nen, per exemple, pot pensar que té una intel·ligència
normal però, tot i així, li desagrada perquè la voldria tenir superior.
Si la diferència entre la imatge que té el nen de si mateix i l’ideal és molt gran,
l’autoestima serà baixa, si la diferència és petita l’autoestima serà alta.
No podré tenir una bona autoestima si…
… no sóc convidat a les festes d’aniversari dels meus companys.
… contínuament em renyen o estic castigat.
… ningú vol seure o fer els treballs amb mi.
… contínuament em diuen que tot ho faig malament.
… em tracten com si fos ximple.
… perdo els deures, tot i que m’han costat més de fer que als
altres.
… sovint faig coses que no voldria i encara que després demani
perdó, ja és massa tard!

mateix (referida a com es veu físicament, personalment i socialment) amb la
imatge ideal de la persona que voldria ser, és quan comença a formar-se la
seva autoestima. Un nen, per exemple, pot pensar que té una intel·ligència
normal però, tot i així, li desagrada perquè la voldria tenir superior.
Si la diferència entre la imatge que té el nen de si mateix i l’ideal és molt gran,
l’autoestima serà baixa, si la diferència és petita l’autoestima serà alta.
No podré tenir una bona autoestima si…
… no sóc convidat a les festes d’aniversari dels meus companys.
… contínuament em renyen o estic castigat.
… ningú vol seure o fer els treballs amb mi.
… contínuament em diuen que tot ho faig malament.
… em tracten com si fos ximple.
… perdo els deures, tot i que m’han costat més de fer que als
altres.
… sovint faig coses que no voldria i encara que després demani
perdó, ja és massa tard!
BONA AUTOESTIMA ÉS:
I sentir-te bé amb tu mateix.
I notar que ets important.
I que els altres t’estimin.
I tenir amics.
I sentir-te content amb el que penses, dius o fas.
I reconèixer els teus errors i acceptar-los.
I complir les teves responsabilitats.
I viure feliç.
I fer feliços els altres (no fer-los enfadar!).
I notar que ets important.
I que els altres t’estimin.
I tenir amics.
I sentir-te content amb el que penses, dius o fas.
I reconèixer els teus errors i acceptar-los.
I complir les teves responsabilitats.
I viure feliç.
I fer feliços els altres (no fer-los enfadar!).
RECORDA AQUESTS 5 PUNTS CLAU PER MILLORAR L’AUTOESTIMA!
1. Accepta’l!. Fes-lo sentir únic, valora’l a ell com a persona i no valoris
solament els seus èxits i competències.
2. Descobreix què té d’especial i digues-li!. Practica l’elogi, tenint en compte
les seves dificultats i grau d’esforç. Verbalitza tots els aspectes positius de
la seva conducta.
3. “Creu en ell”. Ofereix-li confiança. Proposa-li responsabilitats
amb la teva supervisió i ajut. Pots començar oferint-li activitats en què saps
que fàcilment pot aconseguir èxits.
4. Analitza els teus missatges. Aquests s’han de convertir en missatges
positius que li indiquin què esperem d’ell (sense oblidar on són les seves
dificultats).
5. Fes ús del llenguatge de l’autoestima. Millora la teva comunicació amb ell.
Utilitza un llenguatge positiu i evita acusacions, ridiculitzacions i comentaris
irònics.
solament els seus èxits i competències.
2. Descobreix què té d’especial i digues-li!. Practica l’elogi, tenint en compte
les seves dificultats i grau d’esforç. Verbalitza tots els aspectes positius de
la seva conducta.
3. “Creu en ell”. Ofereix-li confiança. Proposa-li responsabilitats
amb la teva supervisió i ajut. Pots començar oferint-li activitats en què saps
que fàcilment pot aconseguir èxits.
4. Analitza els teus missatges. Aquests s’han de convertir en missatges
positius que li indiquin què esperem d’ell (sense oblidar on són les seves
dificultats).
5. Fes ús del llenguatge de l’autoestima. Millora la teva comunicació amb ell.
Utilitza un llenguatge positiu i evita acusacions, ridiculitzacions i comentaris
irònics.
“Potenciar una bona autoestima en el
nen és la millor defensa perquè
sàpiga enfrontar-se amb èxit als diferents
reptes que li oferirà la vida.”
nen és la millor defensa perquè
sàpiga enfrontar-se amb èxit als diferents
reptes que li oferirà la vida.”
Intenta substituir el verb “ésser” pel verb “estar”. D’aquesta forma no ataquem la seva autoestima, el que fem és mostrar-li la conducta correcta.
En lloc de dir-li “ets un desendreçat” podem dir-li “la teva habitació està desendreçada”.
En lloc de dir-li “ets un desendreçat” podem dir-li “la teva habitació està desendreçada”.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)